Преглед на приватноста

Оваа веб-страница користи колачиња за да ви обезбеди најдобро можно корисничко искуство. Информациите за колачињата се складираат во вашиот прелистувач и извршуваат функции како препознавање кога се враќате на нашата веб-страница и им помагаат на нашите програмери да разберат кои делови од веб-страницата ви се најинтересни и најкорисни.

Строго неопходни колачиња

Строго неопходните колачиња треба да бидат овозможени во секое време за да можеме да ги зачуваме вашите поставки за колачиња.

Нападите еволуираат: 3 начини како да го заштитите вашиот бизнис во 2026 година

Секоја година, сајбер-криминалците наоѓаат нови начини да крадат пари и податоци од бизнисите. Пробивањето на деловна мрежа, извлекувањето чувствителни податоци и нивната продажба на dark web стана сигурен извор на заработка.

Но во 2025 година, пробивите на податоци што ги погодија малите и средни бизниси (SMB) ја предизвикаа досегашната перцепција за тоа кои типови бизниси се главна цел на сајбер-криминалците.

Овој напис ги опишува заклучоците од клучните пробиви на податоци во 2025 година, како и најефективните начини на кои SMB можат да се заштитат во наредната година.

Анализа на пробивите на податоци во 2025 година

Пред 2025 година, големите компании беа омилена цел за хакерите поради големите ресурси со кои располагаат. Се сметаше дека помалите бизниси не се толку ранливи на сајбер-напади, бидејќи има помала вредност од нивно напаѓање.

Но, новите безбедносни истражувања од Data Breach Observatory покажуваат дека тоа се менува: малите и средни бизниси (SMB) сега се почеста цел. Оваа промена во тактиката е резултат на тоа што големите компании повеќе инвестираат во сајбер-безбедност и одбиваат да плаќаат откуп. Сајбер-криминалците сè поретко извлекуваат вредност од напади врз нив, па затоа се насочуваат кон помалите бизниси.

Иако заработката од напад врз SMB е помала, со зголемување на бројот на напади, криминалците го надоместуваат тоа. Малите бизниси имаат помалку ресурси за заштита на своите мрежи и затоа станаа посигурни цели. Четири од пет мали бизниси претрпеле неодамнешен пробив на податоци.

Со анализа на некои од овие пробиви и компаниите што биле погодени, се појавува јасен образец и можат да се идентификуваат слабости. Еве три клучни пробиви на SMB во 2025 година:

  • Tracelo — Повеќе од 1,4 милиони записи од оваа американска компанија за мобилна геолокација се појавиле на dark web по напад од хакер познат како Satanic. Имиња на клиенти, адреси, телефонски броеви, е-пошта и лозинки биле понудени на продажба.
  • PhoneMondo — Оваа германска телекомуникациска компанија била пробиена и повеќе од 10,5 милиони записи биле украдени и објавени онлајн. Имиња на клиенти, датуми на раѓање, адреси, телефонски броеви, е-пошта, кориснички имиња, лозинки и IBAN броеви завршиле на dark web.
  • SkilloVilla — Тимот од 60 луѓе зад оваа индиска edtech платформа не успеал да ги заштити обемните податоци за клиенти, па повеќе од 33 милиони записи протекле на dark web. Имиња, адреси, телефонски броеви и е-пошта биле забележани онлајн.

Што можеме да научиме?

Гледајќи ги овие пробиви и поширокиот пејзаж на инциденти со податоци, може да се идентификуваат трендовите што ја обликуваа 2025 година:

  • SMB беа цел број еден за хакерите во 2025 година, сочинувајќи 70,5% од пробивите на податоци евидентирани од Data Breach Observatory. Тоа значи дека компаниите со 1 до 249 вработени беа најранливи.
  • Најчесто беа целени бизниси од малопродажба, технологија и медиуми/забава.
  • Имињата и контакт информациите се најчестите податоци што се појавуваат на dark web, со што се зголемува ризикот од phishing напади кон вработените. Имиња и е-пошта се појавиле во 9 од 10 пробиви.

Со овие трендови на ум, веројатно е дека хакерите ќе продолжат да ги таргетираат SMB и во новата година. Ако вашата организација спаѓа во оваа категорија, ризикот од пробив може да биде поголем.

Сепак, тоа не е неизбежно. Со внимателно разгледување на чувствителните податоци, начинот на нивно складирање и заштитата што ја користите, можете да ја обезбедите вашата организација.

Како да избегнете пробиви на податоци во 2026 година

Избегнувањето на пробив не мора да биде скапо или комплицирано, доколку вашиот бизнис го примени вистинскиот пристап и алатки.

Воведете двофакторска автентикација (2FA)

Ако за пристап до деловните алатки е потребно само корисничко име и лозинка, вашата мрежа е значително полесна за пробивање. Двофакторската автентикација (2FA) го отежнува неовластениот пристап.

Со додавање втор метод за автентикација, како OTP код, безбедносен клуч или биометриска најава, се зголемува безбедноста и бариерата за влез.

Обезбедете контрола на пристап до мрежата

Принципот на најмал привилегиум одредува кој има пристап до кои алатки и податоци. Секој член на тимот треба да има пристап само до информациите што му се неопходни за неговата улога. Овој пристап го намалува бројот на потенцијални влезни точки во мрежата.

Кога пристапот е ограничен на неопходните лица, тој мора да биде заштитен со добра хигиена на лозинки: силни лозинки, без повторна употреба и известување доколку податоци се појават на dark web. Јасни и применливи политики за лозинки, заедно со алатки како password manager, значително ја подобруваат безбедноста.

Чувајте ги чувствителните податоци безбедно

Протечените лозинки и е-пошта го зголемуваат ризикот од phishing напади или компромитирање на сметки. Дури и една компромитирана сметка може да доведе до пробив.

Создадете единствено, безбедно складиште за сите деловни акредитиви со користење на безбеден деловен password manager. Така, секој член на тимот може безбедно да генерира силни лозинки, автоматски да ги пополнува на често користени веб-страници и апликации и безбедно да ги споделува кога е потребно — со што се заштитуваат клучните влезни точки во вашата деловна мрежа.

Извори:

  • The Hacker News – Attacks are Evolving: 3 Ways to Protect Your Business in 2026 The Hacker News